fbpx

Led it snow!

 In Geen categorie

Met hoeveel naasten we straks aan de feestdis de gevulde kalkoen soldaat zullen maken, is in dit coronajaar 2020 moeilijk te voorspellen. En of er op die verjaardag van Jezus ook schattige witte sneeuwwolkjes uit de hemelsluizen vallen is al een vraagteken sinds Michael Bublé in 2003 de witte kerst-droom van Bing Crosby coverde. Zijn er dan helemaal geen zekerheden meer? Jawel! Kerst is immers de periode bij uitstek waarin mensen elkaar cadeautjes geven.

Zet je webshop in de kijker

Dat die geschenken dit jaar eerder in de brievenbus dan onder de boom zullen belanden, levert voor retailers met een sterk online assortiment bovendien alleen maar voordelen op. Heb je een webshop? Zet deze dan in de kijker en adverteer op onze fonkelende ledschermen. Kerstmis is niet voor niets het feest van het licht.

Coca-Cola houdt vast aan kerstklassiek

Als je ons niet gelooft, vraag het dan maar aan Coca-Cola. Het vertrouwde beeld van de Kerstman in rode outfit, zoals we dat allemaal uit de films kennen? Reeds in 1931 gebruikte de frisdrankgigant deze iconische voorstelling al in hun campagne. Bijna 90 jaar later kleurt een grootstad als Dublin nog altijd rood met de Coca-Cola Christmas Countdown, oftewel: gigantische led-billboards die de dagen tot kerstmis in real-time aftellen. Ook op het Londense plein Piccadilly Circus kan je de kracht van lichtreclames naar traditie deze dagen ontdekken. Dit walhalla van de ledverlichting transformeert elk jaar in een groot kerstspektakel.

Kerstkitsch hoeft niet: een eenvoudige en duidelijke boodschap is sterker

Geen inspiratie? Wij brengen je graag op ideeën. Soms hoef je er de kop ook niet te hard over te breken. Voor een goede campagne moet je zeker niet het wiel heruitvinden.

Een mythe rond kerstreclame is dat deze een hoge kitschfactor zou bevatten, maar soms zijn het net de eenvoudigere ontwerpen die het meest doeltreffend kunnen zijn.

Consistentie en jaar na jaar een uniforme stijl zijn minstens zo belangrijk. Net zoals je die consistentie ook moet doortrekken op al je gebruikte mediakanalen. Reclame draait immers om herkenning, je boodschap is dan ook beter overal dezelfde. Zeker als die effectief is: never change a winning formula, eenvoud siert. Een simpele animatie of een aftelfunctie kunnen je ledadvertentie al aantrekkelijk en opvallend maken.

Kerst en eindejaar: vooruitblikken naar volgend jaar mag

Denk ook na over de timing van je reclame. Het draait immers niet altijd om de advertentie zelf, maar om het moment waarop je ze bij het doelpubliek onder de aandacht brengt. Een strategie voor retargeting of affiliate marketing is dus eveneens aan de orde. Zodoende kan je trouwens ook perfect een zomercampagne opnieuw inzetten in aanloop naar de feestdagen. Een kerstadvertentie is namelijk helemaal geen vereiste om met kerst te adverteren. Een strandvakantie op een exotische locatie? Dat kan een mooi kerstcadeau zijn, maar in je campagne zelf hoeft geen witte sneeuwvlok of een in het rood uitgedoste man met witte baard te zien zijn.

Slotsom: elk merk of type product vraagt om zijn eigen, specifieke aanpak. Wij laten er graag ons ledlicht over schijnen.


Wil je zelf een kerst- of eindejaarsbooschap verspreiden?

Bel ons op +32 9 279 90 00, mail naar info@led-ad.be of stel vrijblijvend je vraag over out-of-home advertising via het contactformulier.


de ideale advertentie